Idea jest prosta – zamiast wyciągać z torebki czy plecaka portfel, a następnie kartę, możemy zbliżyć pierścień, który mamy na palcu do terminala. Znacznie szybciej i wygodniej. Warto zauważyć, że w przypadku takich operacji nie jest wymagana obecność smartfona. Z pierścienia NFC do tej pory korzystali sportowcy w Rio, ale testy najwyraźniej zakończyły się powodzeniem i Visa postanowiła udostępnić swój nowy gadżet wszystkim zainteresowanym. W USA można złożyć zamówienie przedpremierowe za kwotę 53 dolarów. Nie wiadomo kiedy i za jaką kwotę pierścień będzie dostępny w naszym kraju.
Aktualizacja 31.08.2016
Okazuje się, że Visa nie planuje wprowadzać do sprzedaży pierścieni. Firma przesłała nam oświadczenie, którego treść zamieszczamy poniżej:
Visa znajduje się w czołówce firm promujących innowacje w obszarze technologii płatniczych. Dzięki partnerstwu z ruchem olimpijskim zyskaliśmy możliwość testowania nowych rozwiązań do płatności zbliżeniowych na najważniejszej arenie sportowej świata.
Pierścionek do płatności zbliżeniowych Visa (“Visa Payment Ring”) nigdy nie był – ani nie jest obecnie – produktem przeznaczonym do sprzedaży. Członkowie Team Visa oraz przedstawiciele współpracujących z nami firm i instytucji otrzymali takie pierścionki w celu przetestowania tej innowacji płatniczej podczas Igrzysk Olimpijskich.
Zarówno sportowcy, jak i pozostali użytkownicy pierścieni dawali wyraz swojemu zadowoleniu z możliwości przeżycia – jak to określili – “magicznego doświadczenia”.
Visa stale bada i poddaje ocenie liczne technologie płatnicze i innowacje mogące przynieść korzyści naszym partnerom. W dalszym ciągu dokonywać będziemy takich ocen i testów nowych technologii, współpracując przy tym z wieloma dostawcami.
W celu dostarczenia testowych pierścieni płatniczych sportowcom i przedstawicielom naszych partnerów Visa współpracowała z firmą NFC Ring. Byliśmy zadowoleni z tej współpracy nad naszym próbnym projektem olimpijskim. Jednakże, chociaż mamy swoje plany dotyczące tej technologii, w chwili obecnej nie ma podstaw do ogłaszania przez nas komercyjnego wdrożenia tego produktu.
Pierścionek do płatności zbliżeniowych Visa (“Visa Payment Ring”) nigdy nie był – ani nie jest obecnie – produktem przeznaczonym do sprzedaży. Członkowie Team Visa oraz przedstawiciele współpracujących z nami firm i instytucji otrzymali takie pierścionki w celu przetestowania tej innowacji płatniczej podczas Igrzysk Olimpijskich.
Zarówno sportowcy, jak i pozostali użytkownicy pierścieni dawali wyraz swojemu zadowoleniu z możliwości przeżycia – jak to określili – “magicznego doświadczenia”.
Visa stale bada i poddaje ocenie liczne technologie płatnicze i innowacje mogące przynieść korzyści naszym partnerom. W dalszym ciągu dokonywać będziemy takich ocen i testów nowych technologii, współpracując przy tym z wieloma dostawcami.
W celu dostarczenia testowych pierścieni płatniczych sportowcom i przedstawicielom naszych partnerów Visa współpracowała z firmą NFC Ring. Byliśmy zadowoleni z tej współpracy nad naszym próbnym projektem olimpijskim. Jednakże, chociaż mamy swoje plany dotyczące tej technologii, w chwili obecnej nie ma podstaw do ogłaszania przez nas komercyjnego wdrożenia tego produktu.