Są to dane za drugi kwartał, czyli jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży nowej generacji kart graficznych z rodziny Polaris, ale już po rozpoczęciu sprzedaży nowej generacji konkurencyjnych kart graficznych.
To już 4 kwartał z rzędu, w którym firma AMD zyskuje udziały w rynku
.
Czynników, które mają wpływ na ten stan rzeczy może być wiele, ale wśród najważniejszych można wskazać:
- Uznanie w branży dla architektury AMD, która jako wysoce efektywna w warunkach VR oraz gier wykorzystujących nowej generacji API (DirectX 12 i Vulkan), znajduje zastosowanie w szeregu nowoczesnych urządzeń. Wśród nich są obecne i nadchodzące konsole do gier, kolejne komputery firmy Apple, czy produkty dedykowane VR, jak np. najnowsze komputery HP Omen VR, które są sprzedawane wyłącznie z kartami graficznymi Radeon.
- Coraz lepsza znajomość architektury GCN i narzędzi przez deweloperów za sprawą obecności w konsolach, otwarcia dostępu do szeregu narzędzi programistycznych (takich jak te poniżej) w ramach inicjatywy GPUOpen czy współpracy z uniwersytetami przy programach wdrażających VR (np. VR First).
- Dużej uniwersalności architektury, która poza grami i VR pozwala na wydajną obróbkę wideo, 3D oraz stosowanie szeroko w np. obliczeniach rozproszonych.