Dlaczego Blizzard zdecydował się nie wydać gry, na którą czekali gracze? Wszystko z powodu konkurencji -to właśnie pod koniec lat ’90 Lucasarts wypuściło Monkey Island III, które pod względem animacji i jakości grafiki stało o poziom wyżej od Warcraft Adventures. Sprawy nie polepszył także zwiastun Grim Fandango – gry w pełni trójwymiarowej, która pozostawała produkt Blizzarda daleko w tyle. Producent wolał zatem wyrzucić projekt do kosza, niż zawieść oczekiwania graczy.
Przez pewien czas fragmenty gry pojawiały się w sieci, ale dopiero teraz – po 18 latach- rosyjski użytkownik Reidor z forum Scrolls of Lore poświęconemu Warcraftowi, opublikował link do pełnej wersji gry, jako “prezent dla fanów starych i nowych”. Link do gry pojawił się także na forum Abandonii. Nie wiadomo skąd Reidor posiadał wszystkie potrzebne pliki, ale podejrzewa się, że mógł pracować w rosyjskim studiu Animation Magic, które pracowało z Blizzardem nad projektem.
Warcraft Adventures opowiada o przygodach Thralla – wychowanego przez ludzi orka-, który musi uciec z lochu, by uniknąć śmierci. Gra jest klasyczną przygodówką point’n’click z ręcznie rysowaną grafiką i udźwiękowionymi dialogami.