Michał Staniszewski jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym w Plastic, niewielkim studiu o korzeniach demoscenowych. Plastic zostało założone w 1997 roku. Początkowo, grupa zajmowała się tworzeniem dem (artystycznych pokazów możliwości sprzętu komputerowego) na komputerach Amiga i wczesnych PC. W okresie działalności demoscenowej Plastic zdobyło nagrody na takich eventach jak Intel Outside, Symphony, Breakpoint, Evoke czy NVision.
W związku z rosnącą rozpoznawalnością, w 2005 roku, Plastic nawiązał kontakt z Georgem Weisingiem i Rusty’m Butchertem z Sony Computer Entertainment America (ówczesna nazwa) którzy zaoferowali współpracę przy stworzeniu “interaktywnego dema” na platformę PlayStation 3. W ten sposób w 2008 roku zostało wydane “Linger In Shadows”, pierwsza eksperymentalna produkcja studia Plastic stworzona we współpracy z Santa Monica Studio. Duży sukces wspomnianego tytułu spowodował dalszą współpracę łódzkiego studia z Amerykanami.
Kolejny, ważny moment w historii firmy, to 2012 rok, kiedy powstaje “Datura” – eksperymentalna gra narracyjna mająca na celu wyeksponowanie możliwości kontrolera ruchowego Playstation Move. Przy okazji “Datury” studio Plastic miało możliwość pierwszego spojrzenia w wirtualną rzeczywistość za sprawą wyświetlacza HMZ-T1. Po dołączeniu do wyświetlacza kontrolera Move, gracze już w 2012 roku mogli doświadczyć bardzo wczesnych wrażeń związanych z VR.
Następnie Plastic zajęło się “Bound” – projektem łączącym koncepcję gry i nie gry jednocześnie. W trakcie produkcji Sony przedstawiło Plastic nowe prototypowe urządzenie o nazwie Project Morpheus, które było prototypem PlayStation VR. W związku z dostępem do urządzenia od samego początku, Plastic mogło skoncentrować się na implementacji wirtualnej rzeczywistości w “Bound”. Dzięki temu gra będzie dostępna na PSN w dniu premiery PlayStation VR jako darmowa aktualizacja do już zakupionych “klasycznych” wersji gry, która zadebiutowała 16 sierpnia tego roku.
BOUND – gra pod każdym względem wyjątkowa
Okraszona nigdzie indziej niespotykanym klimatem platformówka zaprasza gracza do zrozumienia kruchości więzów rodzinnych, sterując pełną gracji postacią poruszającą się za pomocą ruchów baletowych. Zadaniem gracza jest wytańczenie drogi przez surrealistyczne krajobrazy, które wykorzystują zmienną geometrię i wzorują się na kalejdoskopowej estetyce sztuki z początku XX wieku.
Gracz doświadcza emocjonujących chwil dzięki rozbudowanej ścieżce fabularnej, podczas której napotyka metaforyczne wyobrażenia osób najbliższych dla głównej bohaterki. Każdemu wykonanemu krokowi towarzyszy muzyka skomponowana przez Olega “Heinali” Shpudeikę, która idealnie łączy balet z muzyką elektroakustyczną.
Gogle PlayStation VR zadebiutują na rynku 13 października 2016 r. Urządzenie będzie kompatybilne z każdą wersją konsoli PlayStation 4. Aktualizacja gry Bound do wersji VR pojawi się w usłudze PlayStation Network również 13 października.