Jak wynika z raportu Newzoo, w lipcu bieżącego roku na całym świecie było ponad 3 mld aktywnych urządzeń mobilnych. Jeśli chodzi o same smartfony, to do końca 2016 roku możemy liczyć na 2,3 mld aktywnych użytkowników, z których 1,9 mld gra w gry mobilne. Warto także podkreślić, że 34,8% wszystkich urządzeń stanowiły rozwiązania Apple. Samsung z kolei, utrzymuje równie silną pozycję z udziałem na poziomie 23,3%. Ranking pięciu najpopularniejszych producentów urządzeń mobilnych zamykają: Huawei, Xiaomi oraz Lenovo.
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w tym roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów. Jeśli chodzi o podział na poszczególne rynki, to za lwią część tej kwoty odpowiada region Azji i Pacyfiku – 24,6 mld dolarów (86% gry, 14% pozostałe aplikacje). Na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna – 10,1 mld dolarów (72% gry, 28% pozostałe aplikacje), za nią Europa – 6,2 mld dolarów (83% gry, 17% pozostałe aplikacje).
Tendencję wzrostową widoczną również, na polskim rynku gier:
Z miesiąca na miesiąc przybywają nam miliony nowych użytkowników, którzy coraz chętniej dokonują zakupów w naszych aplikacjach. W pierwszej połowie bieżącego roku zanotowaliśmy 4 mln zł przychodów i 2,3 mln zł zysku netto, czyli już prawie 1 mln więcej niż w całym 2015 roku (1,4 mln zysku netto). Możemy śmiało powiedzieć, że pod tym względem, ten rok, będzie rokiem rekordowym. Co ważne już niedługo wchodzimy także na rynek NewConnect. — komentuje Damian Fijałkowski współzałożyciel studia T-Bull S.A, które stworzyło grę Top Speed (10 milionami użytkowników na całym świecie).