Jeszcze w tym miesiącu w San Francisco ruszy pilotażowy program Volvo obejmujący trzystu właścicieli modeli XC90 i S90. Szwedzki producent, po wnikliwych badaniach potrzeb klientów, postanowił uruchomić program, który sprawi, że codzienne życie kierowców stanie się łatwiejsze.
Proszę sobie wyobrazić, że przyjeżdżam do pracy tak jak codziennie, wychodząc z niej i wracając do domu mamy umyty i zatankowany samochód, a do tego jeszcze po przeglądzie. Taki rodzaj usług chcemy świadczyć naszym klientom. Nasze badania pokazały, że w ciągu tygodnia przeciętnemu użytkownikowi takie czynności zajmuje kilka godzin. Chcemy zwrócić ten czas kierowcom Volvo, którzy będą go mogli wykorzystać na przyjemniejsze rzeczy niż zwiedzanie stacji benzynowej, czy myjni – powiedział Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience at Volvo Car Group.
Badania, które przeprowadziło Volvo pokazały, że ponad siedemdziesiąt procent klientów chciałoby mieć możliwość tankowania samochodu przez taką usługę, pięćdziesiąt sześć procent klientów chciałoby móc oddawać samochód na okresowy przegląd w systemie door-to-door i czterdzieści dziewięć procent badanych życzyłoby sobie o dostarczenie auta w wybrane wcześniej miejsce.
Nasze podejście jest proste – chcemy sprawić, aby życie kierowców stało się prostsze. Do pomocy zaprzęgliśmy najnowsze technologie łączności i łatwą w użyciu aplikację. Jesteśmy otwarci i elastyczni w podejściu do nowych rozwiązań i z dużym entuzjazmem podchodzimy do współpracy z nowymi partnerami. To dopiero początek innowacji – powiedział Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services at Volvo Car Group.
Właściciele Volvo biorący udział w pilotażowym programie mogą użyć aplikacji, która zidentyfikuje dostępne usługi conscierge w najbliższej okolicy i pomoże je zamówić. Zamówienie jest automatycznie wysyłane do autoryzowanego partnera Volvo, który zajmie się kompleksowo autem.
Aplikacja pozwala na użycie “jednorazowego” cyfrowego kluczyka, który zostaje przypisany do dostawcy usługi. Kiedy usługa zostanie zakończona, samochód zostanie zablokowany, a funkcjonowanie cyfrowego kluczyka zostaje zdezaktywowane. Samochód może zostać zwrócony tam, skąd został zabrany lub może być dostarczony w inne, wyznaczone przez klienta miejsce.
Głównym celem działów innowacji elektronicznych Volvo Cars w Kalifornii, Szanghaju i Geteborgu jest zdefiniowanie potrzeb rosnącej rzeszy klientów i rozwojowi funkcjonalności w taki sposób, aby spełnić ich potrzeby. Usługa Volvo On Call oparta jest na otwartej strukturze, do której w łatwy sposób można dodawać nowe funkcjonalności w tym także takie, które w znaczny sposób pozwolą zaoszczędzić czas, tak cenny w dzisiejszym świecie.