– Strategia Grupy PZU do 2020 roku zakłada koncentrację na obszarze kosztowym, innowacjach oraz wzroście. PZU silniej skupi się na rentowności biznesu ubezpieczeniowego oraz rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie zarządzenia biznesem i obsługi klienta. Jestem przekonany, że poprzez udostępnienie tej usługi naszym klientom, wyznaczymy nowy i innowacyjny standard Obsługi Szkód.– mówi Roman Pałac, członek zarządu PZU Życie.
Jak działa nowa aplikacja?
Klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody w PZU otrzyma SMS lub e-mail z linkiem do aplikacji. Dzięki temu będzie miał możliwość samodzielnego dokonania oględzin i wyliczenia kwoty odszkodowania bez konieczności oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU.
Usługa nie będzie wymagała żadnych dodatkowych instalacji czy oprogramowania. Proces określenia wysokości szkody nie będzie też wymagał od użytkownika specjalistycznej wiedzy. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty odszkodowania, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Pozostanie jednak możliwość zmiany decyzji i realizacja procesu obsługi szkody w tradycyjny sposób.
– Umożliwienie klientowi wielowariantowej obsługi z możliwością samodzielnego wyliczenia kosztów naprawy uszkodzonego mienia bezpośrednio po zgłoszeniu szkody oraz aktywnego uczestnictwa w procesie, daje przewagę konkurencyjną i w znaczący sposób wpłynie na pozytywny wizerunek PZU. – mówi Radosław Bedyński, dyrektor Biura Obsługi Szkód i Świadczeń.
“Samoobsługa szkody” to dopiero pierwszy krok w całym procesie zmian. Docelowo po wdrożeniu pozostałych komponentów, klient będzie mógł poprzez własne urządzenie mobilne samodzielnie zgłosić szkodę, oszacować wysokość szkody i na bieżąco monitorować status swojej sprawy.