Algorytm Salesforce analizuje cały tekst, a następnie wyciąga z niego najistotniejsze dane. Nie robi tego może w sposób tak dobry, jak zrobiłby to człowiek, ale w dalszym ciągu tekst jest zrozumiały. Z artykułu News York Timesa, liczącego 400 słów, algorytm wydobył 47. Zamiast tekstu na 2500 znaków, mamy zatem trzy zdania, które stanowią esencję całości. Ich przeczytanie zajmuje tylko kilka sekund.
Choć do tej pory nie udało się stworzyć lepszego narzędzia do tworzenia podsumowań tekstów, przed rozwojem algorytmu jeszcze długa droga. Kristian Hammond, profesor z Northwestern University i założycielka firmy Narrative Science mówi, że badania Salesforce są dobrym pomysłem, ale pokazują także ograniczenia płynące z wciąż niewielkiej wiedzy maszyn z zakresu semantyki. Komputery muszą nauczyć się, jak budowa wyrazu określa jego znaczenie i jakie związki zachodzą między sformułowaniami. Wtedy efekt działania algorytmów będzie bardziej przypominał sposób budowania zdań przez ludzi.