Od strony praktycznej będzie to realizowane w następujący sposób: wydawcy treści wykorzystujący Facebooka jako kanał dystrybucji własnych publikacji będą mogli zablokować dostęp do wybranych tytułów. Ich treść będą mogli udostępnić wyłącznie użytkownikom, którzy zarejestrują się jako płatni subskrybenci. Mechanizm rejestracji zostanie oddelegowany konkretnym wydawcom zainteresowanym tą formą publikacji. Wydawcy będą mogli udostępnić bezpłatnie pewną pulę artykułów. Po ich przeczytaniu dostęp do dalszych będzie wymagał wniesienia opłaty, podobnie jak w przypadku dziś istniejących wydawców korzystających z paywalla.
Testy nowej funkcji rozpoczną się w październiku br. Za wprowadzeniem paywalla do Facebooka lobbowało wielu wydawców treści publikowanych na Facebooku. Dokładniejsze szczegóły dotyczące funkcjonalności opracowywanego mechanizmu subskrypcji, czy detale dotyczące tego jak będzie wyglądało ewentualne rozliczanie pomiędzy wydawcami a Facebookiem pozostają póki co niewiadomą. | CHIP.