Użytkownicy chmury Microsoftu już wcześniej mieli dostęp do różnych wersji dokumentów, ale tylko tych, będących plikami stworzonymi za pomocą pakietu Microsoft Office. Zakres działania Historii wersji dotyczy 30 dni wstecz. Oznacza to, że jeżeli w ciągu miesiąca wielokrotnie zmodyfikowaliśmy jakiś dokument Worda, arkusz Excela czy prezentację w PowerPoincie, którą przechowywaliśmy w chmurze OneDrive, za pomocą Historii wersji będziemy mieć dostęp do każdej z tych wersji.
Tym samym nie musimy się już obawiać, że w wyniku przypadkowej edycji jakiegoś dokumentu PDF, plików CAD, zdjęć, a nawet filmów i nagrań dźwiękowych przechowywanych w OneDrive, stracimy dostęp do oryginalnego, niezmodyfikowanego zapisu.
Korzystanie z Historii wersji jest bardzo proste. Za pomocą przeglądarki logujemy się do OneDrive. Następnie w widoku plików klikamy interesujący nas plik prawym klawiszem myszy. Wówczas w menu kontekstowym zobaczymy opcję Historia wersji. Po jej wskazaniu wyświetlony zostanie panel z zapisanymi w ciągu ostatnich 30 dni modyfikacjami danego pliku. Wystarczy wybrać interesującą nas wersję pliku, kliknąć prawym klawiszem myszy i przywrócić plik. Opisany mechanizm jest wdrażany przez Microsoft, jeżeli jeszcze nie widzicie opcji Historia plików w stosunku do innych plików niż dokumenty Office, zachowajcie cierpliwość, wkrótce się pojawi.
| CHIP