Zdecydowaną poprawę widać szczególnie w wyglądzie materiałów z jakimi się stykamy podczas podróży po świecie wymyślonym przez Andrzeja Sapkowskiego. Kamienie, zarówno te, które leżą na ziemi jak i te z których zbudowane są budynki, są bardziej chropowate, a pokryte nowymi teksturami ściany z desek wyglądają jakby naprawdę miały drzazgi. Uwagę zwracają też porosty na dachówkach, czy naturalny wygląd metalowych przedmiotów.
Modyfikacja jest niestety dostępna jedynie dla wersji PC gry. Dla graczy konsolowych pewną pociechą może być wieść, że programiści z CD Projekt RED pracują nad oficjalnym odświeżeniem wyglądu trzeciej części „Wiedźmina” w wersji na Xbox-a i PlayStation.
Twórca moda zapewnia, że nowe tekstury nie mają żadnego zauważalnego wpływu na obciążenie komputera. Modyfikacje do „Wiedźmina 3” są tworzone za pomocą oficjalnego narzędzia udostępnionego fanom przez CD Projekt RED. MODkit pozwala importować i eksportować tekstury, zamieniać przedmioty i zachowanie sztucznej inteligencji. Fani gry ubolewają, że nie ma możliwości tworzenia własnych scenariuszy. | CHIP