W porównaniu do poprzedniej części, wydanej na PS3 i Xbox 360 w 2010 roku, która odbiegała standardem od jakości z PC, nowa wersja ma być wiernym odzwierciedleniem komputerowej edycji.
– Aktualna generacja sprzętu pozwoliła nam przenieść kod gry na konsole PS4 i Xbox One bez większych zmian systemowych. Dzięki temu gracze nie będą musieli wybierać między platformami, obsługującymi najlepszą wersję gry, ale mogą po prostu wybrać tę konsolę, która im bardziej odpowiada – tłumaczy Michael Duke, jeden z producentów “The Sims 4”.
W rzeczywistości nie do końca jest to prawda. Konsolowi gracze nie będą mogli korzystać z modyfikacji, tworzonej przez wielką społeczność fanów. Nie wiadomo też jak szybko twórcy udostępnią oficjalne dodatki, wydane na PC.
“The Sims” to jedna z najpopularniejszych serii gier na świecie – sprzedano 200 milionów jej egzemplarzy, według danych z lutego 2017 roku. Symulator ludzkiego życia ma więcej fanów niż “Minecraft”, “FIFA” czy seria “Assassin’s Creed”. Po raz pierwszy “The Sims” zadebiutowało na PC 31 stycznia 2000 roku. Gra pozwala stworzyć własnego człowieka, zwanego Simem, wybudować mu dom, a następnie kontrolować wszystkie aspekty jego życia. Najnowszą odsłoną serii jest “The Sims Mobile”, która wciąż czeka na globalną premierę. Na razie została udostępniona tylko w Brazylii. | CHIP