Brak mobilności obok wysokiej ceny są głównymi powodami, które powstrzymują wzrost sprzedaży urządzeń VR, mimo że zainteresowanie wirtualną rzeczywistością jest na całym świecie bardzo duże. Tworząc nowe gogle Facebook chce pogodzić wodę z ogniem i połączyć najlepsze cechy obu rozwiązań – grafikę poziomie takim, jaką zapewniają pecety z ich mobilnością smartfonów, której nie mają drogie zestawy podłączane do komputerów. Oculus Pacific kupimy już w przyszłym roku za około 200 dol. (740 zł).
Według serwisu Bloomberg, nowy Oculus będzie produkowany we współpracy z dobrze znaną Polakom chińską firmą Xiaomi. Na całym świecie zestawy do VR będą sprzedawane pod marką Oculus, natomiast klienci w Chinach kupią gogle z logo Xiaomi i zainstalowanymi aplikacjami tej firmy. Przedstawiciele Xiaomi zapytani o tę współpracę odmówili jednak komentarza.
W 2014 roku Facebook kupił firmę Oculus za 2 miliardy dolarów. Według danych firmy badawczej IDC, w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedano nieco ponad 2 miliony zestawów do wirtualnej rzeczywistości. Jest to niewiele w porównaniu z rynkiem smartfonów, ale jeśli pojawią się tańsze rozwiązania oferujące lepsze parametry, możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży i dalszego rozwoju VR. |CHIP