Według firmy badawczej International Data Company (IDC) Wartość rynku wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości co roku ma się podwajać aż do 2021 roku. Można się spodziewać, że już w tym roku Inwestycje w firmy z tego rynku wyniosą 11,4 miliarda dolarów. W 2021 roku według prognoz sięgną nawet 215 miliardów dolarów. Pieniądze przeznaczane są głównie na produkcję zestawów do wirtualnej rzeczywistości i gier. Rozwiązania oparte na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości znajdą również zastosowanie w edukacji, transporcie oraz usługach publicznych.
Przykładem, jak można z sukcesem wykorzystać wirtualną rzeczywistość jest wydana w 2016 roku gra Pokemon Go. Jako jedna z pierwszych pokazała potencjał drzemiący w nowej technologii. W przyszłości zapewne powstaną aplikacje, które będą pełniły rolę wirtualnego przewodnika wycieczek oraz porównają ceny w okolicznych sklepach z produktami dostępnymi w sieci. Już teraz powstają wirtualne przymierzalnie ubrań oraz aplikacje do wystroju wnętrz. Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości jest ograniczone tylko wyobraźnią programistów. | CHIP