Dr Bernd Martens z zarządu Audi powiedział w oświadczeniu, że “zasięg elektrycznych samochodów pełni decyzyjną rolę dla naszych klientów. Wspólnie z Hanergy planujemy zainstalować innowacyjną technologię solarną w naszych samochodach elektrycznych, co wydłuży ich zasięg i będzie również istotne dla zrównoważonego rozwoju”.
W pierwszej generacji aut Audi wyposażanych w elastyczne ogniwa fotowoltaiczne energia słoneczna będzie zasilać głównie pokładowe systemy elektroniczne oraz funkcje niezwiązane bezpośrednio z napędem (np. klimatyzację, oświetlenie kabiny itp.). Jednak w dalszej perspektywie przewiduje się zastosowanie energii słonecznej również do ładowania baterii systemu napędowego, co “byłoby kamieniem milowym na drodze do osiągnięcia trwałej, bezemisyjnej mobilności” – dodaje Dr Martens.
Ogniwa opracowane z myślą o ich zastosowaniu w pojazdach elektrycznych charakteryzują się efektywnością na poziomie przekraczającym 25 procent, co biorąc pod uwagę ich znikomą grubość i elastyczność jest bardzo dobrym osiągnięciem. Co więcej, będą one w stanie generować prąd nie tylko w idealnych warunkach, tj. w pełnym słońcu, ale również przy słabszej intensywności promieniowania słonecznego. Produkcją paneli zajmie się firma Alta Devices mająca swój zakład wytwórczy w Kalifornii. Alta Devices jest spółką należącą do Hanergy.
| CHIP