– Nie możemy skomentować szczegółów tych oszustw, ale większość z nich jest skutecznie odfiltrowywana przez nasz system, zanim reklamodawcy zostaną obciążeni kosztami. Pracujemy z naszymi partnerami, by na platformach reklamowych zlikwidować zachętę finansową dla spammerów, a kupującym zapewnić większą przejrzystość.
DobleClick Bid Manager miał być skutecznym i w pełni zautomatyzowanym narzędziem, wykorzystującym m.in. dotychczasowy ruch w przeglądarce użytkownika. Zapowiedź wprowadzanej w 2012 roku usługi brzmiała obiecująco.
https://youtu.be/JhLc-NkpIec
Sztuczny ruch w internecie to wielki problem dla wszystkich operatorów reklam. Największym z nich jest oczywiście Google i to firma z Moutain View najsilniej odczuwa skutki tego procederu. Problem podobnych oszustw w sieci nie zniknie. Raczej należy spodziewać się, że będzie coraz większy. Nietrudno wyobrazić sobie też sytuację, w której nieuczciwi właściciele serwisów internetowych będą wykorzystywali SI do “podkręcania” ruchu na stronach. | CHIP