Urządzenia mobilne, na których działały zablokowane już przez Google’a programy stawały się częścią botnetu WireX, atakującego różne cele. Jednym z zaatakowanych podmiotów były międzynarodowe firmy z branży hotelarskiej, co potwierdzili przedstawiciele działu bezpieczeństwa firmy Akamai, którzy zaobserwowali zmasowany atak z setek tysięcy adresów IP.

Przedstawiciele Google’a potwierdzili, że w trakcie analizy ataku stwierdzono, że 300 aplikacji które były wcześniej dostępne w sklepie Google Play było powiązanych z tymi atakami. Dzięki wdrożonym procedurom skutkującym blokadą, a następnie usunięciem rzeczonych aplikacji żaden użytkownik sklepu Google z aplikacjami nie będzie już narażony na infekcję i nie stanie się nieświadomie częścią zmasowanego ataku.
Aplikacje wykorzystywane do ataków nie tylko nie są już dłużej dostępne w sklepie Google Play. Google uruchomiło również procedurę automatyczne dezinstalacji tych programów z zainfekowanych urządzeń mobilnych. Jeżeli tylko korzystamy ze smartfonu lub tabletu i jesteśmy zalogowani na konto Google, nasze urządzenie, nawet jeżeli zostało zainfekowane powinno być już automatycznie oczyszczone ze złośliwego oprogramowania. | CHIP