Prezes Viveport, Rikard Steiber, tak komentuje decyzję:
– Myślę, że HTC Vive stanie się dużo bardziej atrakcyjny dla konsumentów i firm. Jesteśmy też pewni, że obniżka napędzi ogromny wzrost zainteresowania urządzeniem w okresie świątecznym.
Zapytany o to, czy ruch jest odpowiedzią na ostatnią obniżkę głównego konkurenta – Oculus Rifta – Rikard Steiber przyznał, że HTC miało taki plan od samego początku:
– Sądzę, że jesteśmy liderem na rynku, a nasz plan od zawsze zakładał, by VR z górnej półki był dostępny dla każdego. A żeby dotrzeć do rynku masowego, musisz obniżyć próg cenowy. Myślę, że to dobrze, że inni gracze na rynku działają podobnie.
Niższa cena na pewno ucieszy zainteresowanych technologią VR konsumentów, ale to mimo wszystko wciąż spory wydatek. Zwłaszcza, że nie jest to urządzenie samodzielne, a wymagające komputera wyposażonego w mocne podzespoły. HTC Vive miały premierę 5 kwietnia 2016 roku. Według statystyk Steama na dzień dzisiejszy gogle Tajwańczyków kontrolują 60% rynku. Z raportu SuperData wynika, że do tej pory sprzęt został sprzedany w ponad 420 tysiącach egzemplarzy. DLa porównania Oculus Rift trafił do 250 tysięcy konsumentów od dnia swojej premiery. | CHIP