W przypadku konkurencji zawsze mamy do czynienia z jakąś unikalną funkcją. Na przykład Amazon Echo umożliwia swoim użytkownikom dokonywanie zakupów online wyłącznie na podstawie składania zleceń głosem, z kolei Google Home umożliwia przeprowadzenie wyszukiwań Google w formie rozmowy człowieka z głośnikiem. Ranjit Atwal, jeden z dyrektor działu badań w firmie Gartner jest pewien, że Samsung będzie musiał opracować coś innego. “Nie ma sensu budować własności intelektualnej powielającej tylko pomysły innych” – dodaje Atwal.
Samsung ma doświadczenie w produkcji urządzeń domowych podłączonych do internetu, takich jak np. telewizory czy lodówki, ale jego cyfrowy, inteligentny asystent Bixby, choć dostępny praktycznie na całym świecie, działa na razie tylko na kilku wybranych modelach smartfonów koreańskiej marki. DJ Koh zapewnia jednak, że opracowywany głośnik dostarczy ludziom “nadzwyczaj efektownych wrażeń w ich domach”. Cóż, póki co wierzymy na słowo, bo jeżeli chodzi o szczegóły nowego projektu, pan Koh nawet się nie zająknął.
Czy w ogóle warto inwestować w głośnik inteligentny? Zdaniem Gartnera jak najbardziej. Ta firma analityczna prognozuje, że w 2021 roku rynek tego typu urządzeń na całym świecie będzie wart ponad 3,5 miliarda dolarów.
| CHIP