Niezadowoleni klienci twierdzili, że kampania marketingowa Sony wprowadziła ich w błąd w związku z czym złożyli zbiorowy pozew przeciwko producentowi. Sprawa trafiła do nowojorskiego sądu, gdzie udało się osiągnąć obupólne porozumienie. Firma przedłuży o 12 miesięcy gwarancję na każde nowo zakupione urządzenie lub udzieli 50-procentowej refundacji od ceny detalicznej. Co ciekawe lista urządzeń objętych ugodą obejmuje nie tylko Xperię Z5, ale także inne urządzenia Sony z linii Z (w sumie aż 24 modele). Niestety o refundację będą mogli ubiegać się wyłącznie klienci z USA.
Aby podobne porozumienie zostało zawarte w Europie, klienci z tego kontynentu musieliby osobno zawalczyć o swoje prawa. Skoro w Stanach Zjednoczonych się udało, na Starym Kontynencie sprawa również powinna zakończyć się pomyślnie dla konsumentów. Póki co całą historię mieszkańcy innych krajów powinni traktować jako dobrą nauczkę na przyszłość. Certyfikaty IP gwarantują funkcjonalność telefonów wyłącznie w ściśle kontrolowanych warunkach np. w zbiorniku z czystą wodą. Kontakt z wodą chlorowaną lub morską słoną może urządzeniu w dalszym ciągu wyrządzić szkody, których gwarancja nie obejmuje. | CHIP