Powyższy wykres, pochodzący z publikacji Counterpoint Research pokazuje, że zmiana nastąpiła już na przełomie maja i czerwca br. Wtedy Apple zanotowało zauważalny spadek swojego udziału w globalnej sprzedaży smartfonów. Tymczasem Huawei odnotowuje stały wzrost od marca 2017 roku. Z danych obejmujący drugi kwartał br. wynika, że pod koniec tego okresu obie firmy, Apple i Huawei, dysponowały równym 11-procentowym udziałem w rynku. Należy pamiętać, że dane dotyczące Huawei obejmują również należącą do tej firmy markę Honor.
Na razie przewaga Huawei nad Apple jest jednak minimalna i – co przewiduje wielu obserwatorów rynku – Apple może wkrótce odrobić straty. Szczególnie, że w najbliższym czasie (12 września 2017) świat oczekuje na pojawienie się kolejnej generacji smartfonów Apple’a. Biorąc pod uwagę silne przywiązanie użytkowników Apple do tej marki, należy oczekiwać zauważalnego wzrostu sprzedaży, a tym samym – najprawdopodobniej – powrót na drugą pozycję na liście liderów globalnego rynku.
Natomiast poza zasięgiem powyższej dwójki jest Samsung. Koreański potentat odpowiada za ok. 20 procent globalnej sprzedaży na rynku smartfonów. Warto przypomnieć, że opublikowane dane pochodzą jeszcze sprzed premiery najnowszego Samsung Galaxy Note 8, który – biorąc pod uwagę przychylne temu modelowi recenzje – może jeszcze wywindować wyniki koreańskiego giganta.
Spójrzmy jednak na powyższy wykres pochodzący również z publikacji Counterpoint Research. Pokazuje on udział konkretnych modeli smartfonów w globalnym rynku. Wysoka pozycja Apple iPhone 7 i iPhone 7 Plus nie dziwi – Apple ma bardzo ograniczoną liczbę modeli smartfonów, sprowadzającą się do odmian iPhone’a. Wysoka jest również pozycja Samsunga, zaskakująca dla nas może być pozycja modeli Oppo. Zrozumiała natomiast w przypadku Xiaomi, którego model Redmi Note 4X jest powszechnie uznawany za urządzenie oferujące jedną z najlepszych relacji możliwości do ceny.
Trudno nie zauważyć, że na powyższym wykresie brak jakiegokolwiek urządzenia marki Huawei. Chiński producent nie ma w swojej ofercie modelu wyróżniającego się na tyle, by znaleźć się na liście najpopularniejszych smartfonów świata. To ilość sprzedawanych urządzeń pozwoliła Huawei znaleźć się na drugiej pozycji. Czy chińskiej firmie uda się wprowadzić na rynek model, który okaże się na tyle wyjątkowy, że trafi na listę najpopularniejszych smartfonów? Czas pokaże. | CHIP