Należy jednak pamiętać, że bezpośrednio po instalacji aplikacji ze sklepu Google Play lub App Store język interfejsu domyślnie pozostaje anglojęzyczny. Aby go zmienić na polski, należy z menu aplikacji wybrać polecenie Settings, a następnie Country & Language. Na ekranie, który się pojawi widoczne będą dwa ustawienia: kraju (Country) oraz języka (Language). To pierwsze w przypadku aplikacji uruchamianej na smartfonie znajdującym się na terenie polski domyślnie jest ustawione na Niemcy i… tak musi pozostać. Dopiero za pomocą opcji Language mamy możliwość wyboru języka polskiego.
Po dokonaniu zmian wewnętrzny interfejs aplikacji przełączany jest na język polski, okazuje się jednak, że i tak nie cała treść oferty jest przetłumaczona. Co gorsza, ponieważ Amazon korzysta z tłumaczenia maszynowego (automatycznego), wiele opisów jest bardziej “polskawych” niż faktycznie po polsku. Na dodatek znaczna część oferty amerykańskiego giganta będzie wyświetlana w języku niemieckim. Głównie dlatego, że dla klientów z Polski to właśnie Amazon.de jest domyślnie uruchamianą platformą handlową Amazona.
Amazon w okresie ostatnich trzech lat zainwestował w Polsce ponad 3 miliardy zł (ok. 700 mln euro) otwierając Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, biuro Amazon Web Services w Warszawie oraz trzy centra logistyki e-commerce – dwa we Wrocławiu oraz jedno w Poznaniu. Dwa kolejne centra – w Kołbaskowie koło Szczecina i w Sosnowcu – rozpoczną pracę jesienią br. To faktycznie robi wrażenie. Nic dziwnego, że Pani Marzena Więckowska, rzecznik prasowy Amazon, mogła powiedzieć: “Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej obecności Amazona w Polsce i planujemy dalszy rozwój inwestycji oraz usług dla klientów w kraju”. My, jako konsumenci jesteśmy jednak zadowoleni mniej. Polscy klienci wciąż nie mają poczucia, że korzystają z przyjaznej dla nich, w pełni spolszczonej usługi. Zdecydowanie wolelibyśmy móc kupić laptop z “29 proc. rabatem” a nie “zu 29% reduziert”…
| CHIP