Wiadomo – większość użytkowników patrzy na smartfony jak na aparaty fotograficzne. Producent nowej Nokii nie mógł sobie pozwolić na zignorowanie tego faktu. Atrybutem “ósemki”, który producent bardzo silnie podkreśla w swoim marketingu, jest funkcja Dual-Sight. Aparaty z tyłu i przodu smartfonu potrafią robić zdjęcia i nagrywać filmy równocześnie oboma obiektywami. Firma HMD Global, właściciel licencji na markę Nokia, wymyślił pojęcie bothie (od ang. both, czyli “obydwa”), którym to chce zdetronizować albo rozwinąć modę na selfie.
– Działamy z rozmachem, choć nie jesteśmy koncernem i nie zamierzamy być. Zatrudniamy w 100 krajach tylko 500 osób – podkreślał Rantala.
Menadżer HMD na Polskę, Ukrainę, Litwę, Łotwę i Estonię, Robert Siewierski przyznał w rozmowie z CHIP-em, że firma nie ustrzegła się błędów typowych dla stratupów:
– Nie doceniliśmy zainteresowania naszymi telefonami, w związku z czym na mniejszych rynkach były kłopoty z dostępnością niektórych urządzeń. Ale już rozwiązaliśmy ten problem i wyciągamy z niego wnioski. Najlepszym dowodem na to jest właśnie premiera Nokii 8. Zaledwie nieco ponad 2 tygodnie od światowej premiery nasz smartfon jest już w sprzedaży w Polsce – argumentował Siewierski.
A zatem jakie są dotychczasowe wyniki rynkowe telefonów z Finlandii? Country manager HMD Global nie odpowiada na to pytanie, stwierdzając, że są to dane, których firma z założenia nie ujawnia.
Nieoficjalnie udało nam sie dowiedzieć, że do kolejnego dużego wydarzenia, jeśli chodzi o ofertę smartfonową Nokii, a ściślej HMD Global Oy, może dojść za około 4-5 miesięcy. My tymczasem testujemy “8”, wyniki i detale wkrótce w portalu. | CHIP