By móc cieszyć się znakomitymi autami, musimy mieć odpowiednią konfigurację sprzętową (oczywiście problem znika, jeśli będziemy grać na konsoli). Jakie są wymagania “Need for Speed: Payback”?
Minimalna konfiguracja, dzięki której, wedle zapowiedzi Electronic Arts, uzyskamy 30 klatek na sekundę, przy rozdzielczości 720p i niskiej jakości grafiki to:
procesor: Core i3-6300 3.8 GHz | FX 8150 3.6 GHz
karta grafiki: GTX 750 Ti | Radeon HD 7850 | odpowiednik z 2 GB pamięci
pamięć RAM: 6 GB
dysk: 30 GB wolnego miejsca
system: Windows 7 64-bit lub Windows 10
Do rozgrywki w 60 klatkach na sekundę, w rozdzielczości 1920 x 1080 i wysokich ustawieniach graficznych potrzebujemy przynajmniej:
procesor: Core i5-4690K 3.5 GHz | FX 8350 4.0 GHz
karta grafiki: GTX 1060 | Radeon RX 480 | odpowiednik z 4 GB pamięci
pamięć RAM: 8 GB
dysk: 30 GB wolnego miejsca
system: Windows 7 64-bit lub Windows 10
Jak widać najnowszy “NfS” ma zdecydowanie wyższe wymagania, dotyczące karty graficznej niż CPU. Rekomendowany procesor Core i5-4690K pochodzi przecież z początku 2014 roku, a więc wkrótce będzie miał cztery lata. Zalecana karta graficzna to natomiast zdecydowanie bardziej współczesna konstrukcja.
Mało która seria gier jest wydawana tak długo jak “Need for Speed”. Pierwsza część, zatytułowana “Road & Track Presents: The Need for Speed”, w 1995 roku zapoczątkowała cykl. Jak dotąd EA stworzyło 25 produkcji, najnowsza będzie 26. W pierwszej edycji znalazło się 8 samochodów: Acura NSX, Chevrolet Corvette ZR-1, Dodge Viper RT/10, Ferrari 512, Lamborghini Diablo, Mazda RX-7, Porsche 911 i Toyota Supra Turbo. Co ciekawe z grona tamtych maszyn w “Paybacku” braknie tylko Ferrari i Toyoty.
Ostatnie 10 lat to wzloty i upadki serii – z wysoko ocenianym “Hot Pursuit”, czy raczej chłodno przyjętym “Undercover”. Dobre opinie graczy zebrała część “Most Wanted”. Tytuł z 2015 roku, po prostu o nazwie “Need for Speed”, był na przyzwoitym poziom, ale fani serii liczą teraz na więcej.
W “NfS: Payback”, jak zaznaczaliśmy wcześniej, będziemy mieli do dyspozycji prawie 80 samochodów:
Acura NSX 2017
Acura RSX-S
Aston Martin DB11
Aston Martin Vulcan
Audi R8 V10 Plus
Audi S5 Sportback
BMW M2
BMW M3 E46
BMW M3 E92
BMW Evolution II E30
BMW M4 GTS
BMW M5
BMW X6 M
Buick GNX
Chevrolet Bel Air
Chevrolet C10 Stepside Pickup
Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro Z28
Chevrolet Corvette Grand Sport
Chevrolet Corvette Z06
Dodge Challenger SRT8
Dodge Charger
Ford F-150 Raptor
Ford Focus RS
Ford GT
Ford Mustang
Ford Mustang Boss 302
Ford Mustang Foxbody
Ford Mustang GT
Ford Roadster
Ford Roadster – Beck Kustoms
Honda Civic Type-R 2000
Honda Civic Type-R 2015
Honda NSX Type-R
Honda S2000
Jaguar F-Type R Coupe
Koenigsegg Regera
Lamborghini Aventador Coupe
Lamborghini Diablo SV
Lamborghini Huracan Coupe
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV
Land Rover Defender 110
Lotus Exige S
Mazda MX-5 1996
Mazda MX-5 2015
Mazda RX-7 Spirit R
McLaren 570S
McLaren P1
Mercedes-AMG A 45
Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG GT
Mercury Cougar
Mitsubishi Lancer Evolution IX
Nissan 180SX Type X
Nissan 350Z
Nissan Fairlady 240ZG
Nissan GT-R Premium
Nissan Silvia Spec-R Aero
Nissan Skyline 2000 GT-R
Nissan Skyline GT-R V-spec 1993
Nissan Skyline GT-R V-spec 1999
Pagani Huayra BC
Plymouth Barracuda
Porsche 911 Carrera S (991)
Porsche 911 Carrera S (993)
Porsche 911 GT3 RS (991)
Porsche 911 RSR 2.8
Porsche 918 Spyder
Porsche Cayman GT4
Porsche Panamera Turbo
SRT Viper
Subaru BRZ Premium
Subaru Impreza WRX STI
Volkswagen Beetle
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volvo 242DL
Volvo Amazon P130
| CHIP