Dane klientów T-Mobile były wykradane przez pracowników konkurencyjnego call center

T-Mobile samo wpadło na ślad pracownika jednego z partnerów biznesowych. Udało się go zatrzymać dzięki temu, że wyświetlił nietypową liczbę abonentów. Operator zapewnia, że system teleinformatyczny firmy nie zawiódł, a zabezpieczenia nie zostały złamane. Choć według policji, jedna z osób stworzyła oprogramowanie, które pomogło w kradzieży danych.
Dane klientów T-Mobile były wykradane przez pracowników konkurencyjnego call center

– W związku z wykryciem nieprawidłowości złożyliśmy zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa oraz poinformowaliśmy o sprawie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – mówi w rozmowie z CHIP-em Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile. – Z przykrością przyjmujemy informację policji, że w proceder zaangażowana jest spółka, pracująca na zlecenie innego operatora.

Zatrzymano 4 pracowników call center (fot. KGP)

Jak podała Komenda Główna Policji, śledczy przeszukali prywatne mieszkania i siedziby firm na terenie województwa podkarpackiego i dolnośląskiego. Wśród zatrzymanych jest właściciel call center jednego z operatorów komórkowych. Ponadto zabezpieczono serwery, na których przechowywano skradzione dane, oraz urządzenia sieciowe i oprogramowanie.

Zdjęcia z policyjnego przeszukania w call center (fot. KGP)

T-Mobile podkreśla w rozmowie z nami, że zamierza podjąć decyzję o krokach prawnych po dalszych ustaleniach policyjnego śledztwa. Operator chce uwzględnić ochronę interesu spółki i prawa klientów, którzy zostali poszkodowani. | CHIP

Więcej:T-Mobile