Bardzo możliwe, że w przyszłości wyniki będą jeszcze lepsze, jeśli Genesis dostanie więcej danych, na podstawie których będzie mógł uczyć się tworzyć lepsze szablony. Choć i tak wynik jest bardzo dobry, biorąc pod uwagę, że programiści już teraz mogą spędzać dwa razy mniej czasu, wyszukując błędy w swoich aplikacjach.
Genesis służy do testowania i tworzenia programów. Nie jest pierwszym tego typu narzędziem, ale różni się od podobnych rozwiązań zastosowaniem algorytmów uczenia maszynowego. Daje też programistom dużą kontrolę nad generowanym kodem. Program Genesis jest rozwijany na zasadach open source i może przetwarzać kod w różnych językach programowania.
Przykładem zastosowania aplikacji są filtry, stosowane w programach graficznych. Ponieważ mogą być obliczane równolegle, za ich przetwarzanie odpowiadają głównie układy graficzne. Jednak dość trudno jest je optymalizować, ze względu na wielość możliwych kombinacji. Uczenie maszynowe Genesis pozwala zidentyfikować najlepsze poprawki algorytmu, przez co rośnie szybkość przetwarzania, jednocześnie nie zwalniając działania aplikacji.
Twórcy Genesis udoskonalili metody stosowane w narzędziach do testowania kodu. Jednym z nich jest Csmith, który służy do sprawdzania programów pisanych w języku C. Jumbo z kolei generuje kod dla Javy w trakcie działania programu, a program TestMake może wyprodukować kod w wielu językach programowania. Żaden z nich nie jest jednak tak elastyczny jak Genesis. Być może w przyszłości uczenie maszynowe sprawi, że programy będą naprawiały błędy bez udziału testerów czy nawet programistów. | CHIP