Tencent twierdzi, że chce współpracować ze Snap Inc., co mogłoby pomóc chińskiemu inwestorowi w ekspansji na zagraniczne rynki. Jednocześnie ma bogate doświadczenie w przekształcaniu swoich aplikacji w maszynki do zarabiania pieniędzy, dodając do nich gry i reklamy. Udział w Snapie mógłby również pomóc chińskiemu przedsiębiorstwu w ekspansji poza rynek krajowy. Natomiast Snap zyskuje cennego sojusznika w Chinach, gdzie jego aplikacja nie działa z powodu rządowych ograniczeń. Tym bardziej, że Tencent, który ma siedzibę w Shenzhen, obsługuje dwa komunikatory WeChat i QQ, mające prawie miliard użytkowników. Wygląda więc, że obydwie strony powinny zyskać na tej współpracy.
Chińska firma kupiła udziały Snapchata
Tencent Holdings Ltd. największa chińska firma zajmująca się m.in. komunikatorami internetowymi, kupiła ok. 12 procent udziałów w Snap Inc. Błyskawicznie wykorzystała znaczący spadek cen akcji Snapa. Do zakupu doszło zaledwie kilka godzin po tym, jak Snap ogłosił rozczarowujące wyniki finansowe za III kwartał, komentując ten fakt oficjalnie, że “jest w trakcie przeglądu swojej aplikacji, aby uczynić ją bardziej przyjazną dla użytkownika“. Bezpośrednio po ogłoszeniu wyników finansowych akcje Snapa spadły o 22 proc. Informacja o zakupie przez Tencent ponownie podniosła ich cenę.08.11.2017|Przeczytasz w 1 minutę