Ulepszone blokowanie wyskakujących okienek ma chronić internautów przed nieczystymi zagraniami niektórych portali, ukrywających linki, przyciski zamykające dodatkowe okna czy przyciski odtwarzania multimediów. Funkcja powinna też skutecznie zwalczać przezroczyste reklamowe nakładki. Począwszy od wersji 64, przeglądarka Google Chrome będzie ograniczała automatyczne przekierowania do innych serwisów. Zewnętrzne elementy iframe zostaną zablokowane, z wyjątkiem sytuacji, gdy użytkownik bezpośrednio połączy się z daną witryną. Natomiast w przypadku próby automatycznego przekierowania, internauta zatrzyma się na dotychczasowej stronie, ale otrzyma szczegółowe informacje o zamiarze przekierowania.
Jak wspomniałem, nowy Chrome doda możliwość wyciszenia dźwięku w całym konkretnym portalu. W ten sposób, odwiedzając podstrony serwisu nie będziemy atakowani kakofonią dźwięków, pochodzących z automatycznie odtwarzających się elementów multimedialnych. Google zamierza też wykorzystać system wbudowanych powiadomień systemu Windows, zamiast powiadomień własnej przeglądarki. Nowością jest przeglądanie stron w podzielonym widoku (ang. split view). A programiści skorzystają z interfejsu Resize Observer API, by tworzyć lepsze witryny, obsługiwane za pomocą ekranów dotykowych. | CHIP