Autorzy tego “dzieła” życzyli sobie za grę 4,99 dol., licząc oczywiście na spory zysk, bowiem oryginalna gra na Steamie sprzedała się w ciągu 2 tygodni w liczbie miliona egzemplarzy. Niestety, nie wiadomo, jak wiele osób nabrało się na przekręt zanim do obsługi App Store trafiła informacja o podrobionej grze. Sklep błyskawiczni usunął fałszywą wersję z oferty.
– Regularnie mamy do czynienia z plagiatami “Cuphead” oferowanymi w Sklepie iOS. To jednak pierwsza tak bezpośrednia próba podszycia się pod naszą firmę i naszą markę. To smutne, że musimy przeznaczać tyle czasu na kontaktowanie się z obsługą sklepów cyfrowych, by usuwano te fałszywki. Nie chcemy, aby fani myśleli, że to nasze produkcje – wyjaśnili deweloperzy z MDHR redakcji serwisu Polygon.
Poszkodowani użytkownicy mogą zgłaszać sprawę do sklepu, który uwzględni reklamację.
“Cuphead” pierwotnie zapowiadany w 2014 roku miał swoją premierę ostatecznie dopiero we wrześniu tego roku, ale z miejsca stał się hitem. Gracz wciela się w tytułowego Cupheada, czyli postać z filiżanką zamiast głowy, która przegrywa z diabłem zakład o swoją duszę. Tytuł charakteryzuje się nie tylko oprawą wizualną w stylu retro, ale też bardzo wysokim poziomem trudności oraz trybem kooperacji dla dwóch osób. | CHIP