Ciekawostką jest to, że pierwsza książka wybrana przez użytkownika ma być o połowę tańsza, co z pewnością zachęci wielu użytkowników do cyfrowych zakupów. Możliwe też, że baner jest swoistym falstartem ponieważ pozostaje nieaktywny.
Trudno też określić kiedy możliwość zakupu audiobooków przez sklep Google Play pojawi się w naszym kraju. Nie jest szczególną tajemnicą iż najwięksi dostawcy cyfrowych treści na świecie wprowadzają swoje cyfrowe usługi do Polski ze znacznym opóźnieniem. Temat najlepiej znają posiadacze konsol. W przypadku niektórych usług, w Polsce nie mamy ich do dziś, mimo kilkuletnie obecności na wybranych rynkach – wystarczy wspomnieć Cortanę Microsoftu czy Alexę Amazona.
Czy to oznacza, że obecnie na Androidzie nie posłuchamy audiobooków? Oczywiście nie. Na platformie Google’a dostępnych jest wiele aplikacji do słuchania dźwiękowych książek, a najpopularniejsza z nich: Audible jest sama w sobie sklepem internetowym. To rozwiązanie jednak wymusza tych kilka kliknięć więcej, a poza tym biblioteka Audible nie jest bogata w literaturę polskojęzyczną. Ta jest tam oczywiście dostępna, ale ogranicza się do najpopularniejszych tytułów. Ciekaw jestem jak będzie w przypadku Google Play. | CHIP