[Aktualizacja] Już prawie milion użytkowników Snapchata żąda przywrócenia starego designu

Zmiana jest z pozoru nieinwazyjna – do tej pory materiały od znajomych lądowały w tym samym miejscu co treści udostępniane przez firmy czy celebrytów. W nowej wersji aplikacji oddzielono wiadomości znajomych od postów wydawców i osób publicznych. Przechodząc w lewo od głównego ekranu zobaczymy teraz wszystkie wiadomości prywatne i tzw. stories, czyli materiały, które znikają po 24 godzinach od naszych znajomych. Na prawo zaś w sekcji “discover” umieszczono resztę snapów. Dodatkowo Snapchat przestał też prezentować listę czatu w sposób chronologiczny – zamiast tego algorytmy sztucznej inteligencji podsuwają użytkownikowi najpierw osoby, z którymi najczęściej się kontaktuje. W rezultacie wielu użytkowników czuje się zagubionych i uważa, że w aplikacji zapanował chaos.
snapchat
snapchat

snapchat
Nowy układ Snapchata ma trzy główne okna. Zniknęła zakładka “stories”. (fot. Snapchat)

Dlatego postanowiono stworzyć petycję z prośbą o przywrócenie poprzedniego układu. Do tej pory podpisało ją już niemal milion użytkowników – sporo, ale to tak naprawdę tylko ułamek całej społeczności Snapchata, na którą składa się ponad 166 milionów osób (dane z maja 2017 roku).

W petycji możemy przeczytać, że użytkownicy osiągnęli już taki poziom irytacji, że wielu z nich zdecydowało się użyć aplikacji VPN, byle tylko móc wrócić do starego Snapchata. Na Twitterze pełno jest także wpisów osób niezadowolonych z nowego wyglądu. Niektórzy mówią wprost, że jeśli zmiana nie zostanie cofnięta, to przestaną korzystać z oprogramowania. Zauważalnie spadła też ocena aplikacji w AppStore.

https://twitter.com/Dory/status/962481559747153921

A co na to sam Snap Inc.? Oświadczenie rzecznika prasowego sugeruje, że nie powinniśmy liczyć pozytywne rozpatrzenie próśb użytkowników:

Aktualizacje tak duże jak te wymagają czasu, by się do nich przyzwyczaić. Mamy nadzieję, że społeczność będzie z nich zadowolona, gdy do nich przywykną.

Snapchat pojawił się we wrześniu 2011 roku. Główną ideą aplikacji jest udostępnianie selfie zdobionych efektami z rozszerzonej rzeczywistości, które można oglądać jedynie przez określony przez wysyłającego czas (od 1 do 10 sekund). Zdjęcia lub krótkie filmiki można publikować publicznie, bądź udostępniać tylko wybranym osobom. | CHIP