O wiele lepiej radzi sobie z informacjami dotyczącymi zakupów (65%) czyli np. “Pomóż kupić mi nowe buty” oraz pytaniami związanymi z lokalizacją (83%) np. “Gdzie napiję się w pobliżu najlepszej kawy?”. Niestety wyniki te i tak są gorsze od lidera całego testu, Google Home, który w sumie odpowiedział poprawnie na 81% pytań. Dla porównania głośnik Microsoftu uzyskał wynik 57%, a sprzęt Amazonu 64%.
Badacze zauważyli jednak, że HomePod o wiele częściej rozumie pytania (99,4% przypadków) niż pozostali asystenci. Ma to być rzekomo związane po części z funkcją redukcji hałasu z otoczenia, dzięki której Siri słyszy użytkownika nawet gdy gra głośna muzyka. Analitycy potwierdzili też to, co wybrzmiewa z innych recenzji opublikowanych w sieci – HomePod świetnie nadaje się do odtwarzania muzyki. Jako głośnik zdecydowanie cechuje się najlepszą jakością wśród pozostałych konkurentów.
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez National Public Media i Edison Research co szósty Amerykanin ma w swoim domu inteligentny głośnik. Wśród marek prym wiedzie Amazon Echo (70% rynku) i Google Home (24% rynku). Zdaniem Loop Ventures w 2018 roku Apple HomePod będzie posiadało już 12% udziałów. | CHIP
Powiązane treści:
Jaki głośnik bluetooth wybrać?