https://www.facebook.com/JurassicWorld/posts/1760208700690672
Wystarczy najechać kursorem na obiekt, przytrzymać lewy przycisk myszy i przeciągnąć go w dowolnym kierunku by swobodnie go obracać. Niestety brakuje opcji powiększenia całej kompozycji. Funkcja nie działa także w aplikacji mobilnej Facebooka i nie wiadomo kiedy zostanie ona dodana.
https://www.facebook.com/LEGO/posts/10155489097298403
Kilka znanych marek już skorzystało z nowej funkcjonalności. Wayfair pokazał w poście kompozycję mebli, fanpage filmu “Jurassic World” trójwymiarowy model dinozaura, Sony zaprezentowało model torebki wykonany ich aplikacją, a LEGO kolorowy model papugi z klocków.
Z uwagi na fakt, że stworzenie obrazu 3D jest znacznie bardziej skomplikowane niż wykonanie tradycyjnego zdjęcia trudno spodziewać się, by funkcja spotkała się z równie wielkim zainteresowaniem co zdjęcia panoramiczne, które można wykonać na dowolnym smartfonie. To raczej atrakcja dla sklepów i firm, które chciałyby lepiej zaprezentować swoje produkty i przyciągnąć uwagę odbiorców.
Warto jednak zauważyć, że serwis stara się nadążać za technologicznymi trendami. Niedawno wprowadził możliwość uruchamiania aplikacji VR wewnątrz swojego portalu, a latem opatentował także okulary AR. | CHIP