W efekcie zastosowania algorytmów dopasowujących reklamy do treści znani twórcy zaczęli się skarżyć, że ich filmy zostały nieprawidłowo oznaczone jako nieodpowiednie i nie wyświetlają się przy nich reklamy. A to oznacza konkretną finansową stratę. Youtuberzy skarżą się również na brak przejrzystości prowadzonej przez YT polityki związanej z monetyzacją i umieszczaniem reklam.
W swoim wpisie Susan Wojcicki zapowiedziała, że jednym z priorytetów będzie wzmocnienie zaufania społeczności skupionej wokół YT i że firma pracuje nad bardziej precyzyjnymi algorytmami. Zatrudni też większą liczbę moderatorów. Jednocześnie dodała: “Obecnie opracowujemy zasad dotyczących twórców, którzy zrobiliby coś strasznego, co wyrządza szkodę całej społeczności. Choć przypadki te są rzadkie, mogą zaszkodzić reputacji i dochodom wszystkich autorów, dlatego chcemy mieć pewność, że wprowadzone zasady pozwolą nam odpowiednio reagować”.