Apple nie zauważyło, że w swojej reklamie pokazuje błąd systemu iOS

Face ID to sztandarowa usługa iPhone’a X, która pozwala na automatyczne odblokowanie smartfonu poprzez niemal natychmiastowy skan twarzy. Robiąca na starcie dobre wrażenie funkcja, z czasem straciła nieco na jakości, gdy udowodniono, że można ją “złamać” i gdy część użytkowników zaczęła zauważać opóźnienia w jej działaniu. Apple jednak nie przestaje jej promować, gdyż jest to jedna z opcji, która odróżnia iPhone’a X od konkurencji. Najnowsza reklama jest zrobiona z jajem – widzimy w niej bohaterkę, która otrzymała moc odblokowywania wszystkich możliwych zamków samym tylko spojrzeniem.
apple ios
apple ios

https://youtu.be/-pF5bV6bFOU

Wnikliwi internauci zauważyli jednak, że przy końcu filmu, gdy dziewczyna spogląda na iPhone’a X, by także go odblokować, przez ułamek sekundy dostrzec można błąd interfejsu, którego Apple nie może poprawić od czerwca ubiegłego roku. Chodzi o fragment wiadomości, który początkowo wyświetla się poza dymkiem i dopiero po chwili wskakuje w jego obręb.

iphone x apple
Notyfikacja nie mieści początkowo fragmentu tekstu (fot. Benjamin Mayo, Twitter)

Bez pauzowania reklamy w zasadzie tego błędu nie da się zauważyć, stąd nie ma się co dziwić agencji, która przygotowywała materiał dla Apple’a, że przepuścili wideo w takiej formie. Nie jest to jakaś ogromna wtopa wizerunkowa – w końcu ten błąd znają wszyscy użytkownicy iOS 11. Pozostaje mieć nadzieję, że jesienią, kiedy to zadebiutuje wersja iOS 12 powyższa usterka interfejsu zostanie w końcu naprawiona. | CHIP