W pełni cyfrowy system obsługi pozwala niemal dowolnie określać kierowcy, jakie funkcje chce mieć on pod ręką. Audi deklaruje, że w nowym Audi A6 kierowca będzie mógł spersonalizować aż 400 różnych parametrów. Auto ma zapamiętywać ustawienia nawet do siedmiu różnych profili kierowców. Audi A6 w wersji z nawigacją MMI Navigation Plus wyposażone jest w konsoli środkowej w aż dwa ekrany. Górny o przekątnej 10,1 cala służy do zarządzania pokładowym systemem Infotainment, czyli – w skrócie – całym pokładowym inwentarzem multimedialnym, oświetleniem, nawigacją itp. Z kolei dolny, nieco mniejszy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,6 cala przeznaczony jest do regulacji klimatyzacji oraz funkcji zwiększających komfort podróży, takich jak ustawienia foteli, funkcje masażu, jak również wprowadzania tekstu (np. wiadomości SMS).
Z kolei zamiast tradycyjnej deski rozdzielczej w nowym Audi A6, w wersji z wspomnianym systemem MMI Navigation plus znajdziemy kolejny ekran o przekątnej 12,3 cala. Dodatkowo producent wyposaży nową serię w wyświetlacz HUD (head-up display). W najbardziej rozbudowanej wersji pokładowy system transmisji danych ma wykorzystywać standard LTE Advanced. Natomiast dane nawigacyjne dostarczane są przez serwery HERE. Nawet w przypadku przerwania transmisji danych nawigacja przestawia się na funkcjonujące stale w tle satelitarne prowadzenie do celu.
W nowej limuzynie z Ingolstadt nie zabraknie szerokiego zakresu systemów wsparcia kierowcy. Producent wymienia m.in. system automatycznego parkowania, funkcję automatycznego wjazdu do garażu, nowego asystenta skrzyżowań, asystenta wydajności pomagającego kierowcom prowadzić ekonomicznie. Do tego znajdziemy tu również adaptacyjnego asystenta jazdy składającego się z adaptacyjnego tempomatu z radarem, oraz funkcje cruise control ingerującą w układ kierownicy by ten utrzymał auto na zadanym torze jazdy. Za wachlarz funkcji semi-autonomicznych odpowiada centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy – zFAS. W czasie rzeczywistym odbiera on i przetwarza sygnały napływające z czujników auta i stale oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia w nowym Audi A6 znaleźć można do pięciu czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz – zupełną nowość – skaner laserowy.
Auto będzie z całą pewnością jednym z ważniejszych punktów podczas rozpoczynających się niebawem targów w Genewie. Nowe modele klasycznej limuzyny niemieckiego producenta będą zjeżdżać z taśm zakładów w Neckarsulm, a pierwsze egzemplarze trafią na rynek w czerwcu br. | CHIP.