
Na YouTube’ie największą widownię mają gry strategiczne. Dużym zainteresowaniem cieszą się szczególnie filmowe podsumowania rozgrywek, tzw. highlights. Twitch z kolei przyciąga widzów FPS-ów, czyli gier, w których liczy się wartka akcja. Ciągle główną funkcją tego drugiego portalu pozostają transmisje.

Pomimo corocznych prób angażowania kobiet w e-sport, nadal 80 procent widowni to mężczyźni. Tylko 5% kobiet czynnie bierze udział w zawodach. Aż 95 procent graczy stanowią mężczyżni. Kilka dni temu w Katowicach podczas kobiecego turnieju Intel Challenge Polka Julia Kurzyńska zajęła ze swoim zespołem Squared Prospects drugie miejsce.

Jurre Pannekeet z Newzoo przewiduje, że w przyszłości w e-sportowych zawodach popularne będą gry typu battle royale takie jak “PlayerUnknown’s Battlegrounds” czy “Fortnite”. Jego zdaniem, to idealni kandydaci do turniejów o wysoką stawkę. Dobre perspektywy mogą być też przed “Rainbow Six Siege”. Sukcesywnie spada natomiast popularność “StarCrafta II”, czyli jedynego RTS-a na e-sportowej scenie.
Global Esports Forum zostało zorganizowane w katowickim Spodku tuż przed Intel Extreme Masters. W dyskusji uczestniczyli e-sportowi działacze, analitycy i przedstawiciele zespołów. Od piątku do niedzieli potrwają finały IEM-u. Jesteśmy już na miejscu i przez kolejne dni będziemy w portalu relacjonowali to wydarzenie. | CHIP