Jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli Jeronimo Martins w dzienniku Jornal de Negocios zbliżona funkcjonalność zostanie wprowadzone w Polsce, choć nie wiadomo dokładnie kiedy:
– Nasze działania w Portugalii są rodzajem testu i punktu wyjścia dla uruchomienia podobnej usługi w Polsce, gdzie funkcjonuje znacznie więcej naszych sklepów niż w Portugalii. Jeronimo Martins musi podjąć decyzję, nie czy, ale kiedy rozwiązanie zostanie wprowadzone w Polsce.
Jednak w rozmowie z CHIP-em portugalskie przedsiebiorstwo zaznacza, że nie ma planów wejścia na rynek handlu internetowego w naszym kraju. Polski oddział Jeronimo Martins powołuje się na wypowiedź prezesa firmy Pedro Soaresa dos Santosa dla Rzeczpospolitej, w której menadżer wyjaśnia, że e-sprzedaż żywności wiąże się ze zbyt wysokimi kosztami.
Nowe sklepy Biedronka wyrastają jak grzyby po deszczu (do końca roku w Polsce otworzy się kolejne 80 marketów), więc marka cieszy się u nas bardzo dużą popularnością. Wartość e-handlu w Polsce szacuje się już nawet na 40 mld złotych i każdy duży hipermarket testuje lub rozważa wprowadzenie opcji zakupów przez internet. Od kiedy obowiązuje zakaz handlu w niedzielę, który nie dotyczy sklepów internetowych, e-commerce ma szansę na dodatkowy rozwój. | CHIP