Firma chwali się zaprezentowaną w modelu BMW Concept iX3 technologią BMW eDrive piątej generacji. Oznacza to zaprojektowanie silnika elektrycznego, skrzyni biegów i podsystemów elektronicznych jako nowego, odrębnego komponentu napędowego.
Koncepcyjny pojazd elektryczny zaprezentowany przez BMW wyposażony jest w silnik elektryczny generujący moc ponad 200 kW (ok. 270 KM), specjalny, wysokonapięciowy akumulator opracowany z myślą o tym konkretnie modelu charakteryzuje się pojemnością ok. 70 kWh, co ma napędzanemu elektrycznie BMW Concept iX3 wystarczyć do przejechania 400 km zgodnie z bardziej odpowiadającym rzeczywistemu wykorzystaniu tego typu aut protokołem WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Dla porównania dostępny już na rynku nowy Nissan Leaf II (drugiej generacji) jest w stanie przejechać 270 km wg WLTP, ale też pamiętajmy, że japońskie auto ma znacznie mniejszy akumulator (40 kWh) niż opisywany tu koncept BMW. Z kolei na przykład Tesla Model 3 w wersji Long Range wyróżnia się baterią o pojemności aż 80,5 kWh
Ciekawszy jest pomysł na ładowanie akumulatorów w BMW iX3 Concept. Wysokonapięciowy akumulator zaprojektowany specjalnie dla eDrive piątej generacji wyposażony jest w nowy sterownik ładowania, który umożliwia pełne naładowanie tego dużego akumulatora w zaledwie 30 minut. Jest tylko jeden warunek. Akumulator naładuje się w takim tempie, gdy auto zostanie podłączone do wydajnej stacji ładowania o mocy 150 kW. | CHIP