Możliwe zatem, że przedsiębiorstwo pracuje teraz nad okularami AR. Zwłaszcza że nie jest tajemnicą silne zainteresowanie Facebooka dziedziną rozszerzonej rzeczywistości. Rok temu korporacja Marka Zuckerberga pokazała narzędzie AR Studio, które wraz z Frame Studio, daje artystom i deweloperom interesujące możliwości tworzenia ramek oraz elementów Augmented Reality, dostępne później w Facebook Camera i transmisjach Live. Frame Studio to edytor, pozwalający projektować nakładki na zdjęcia profilowe, zaś AR Studio daje zaawansowane narzędzia do obróbki grafiki 3D, masek, animacji i efektów.
Blisko rok temu Oculus opatentował “falowodowy wyświetlacz z dwupłaszczyznowym skanerem”, który jest rozwiązaniem właśnie dla okularów AR. Czeka nas zatem odpowiednik Google Glass albo Microsoft Holo Lens, stworzony przez Facebook? Informacja o szykowanym urządzeniu całkiem logicznie uzupełnia się też z rozwojem działu sprzętowego Facebooka, a konkretnie z pozyskiwaniem specjalistów w dziedzinie projektowania i produkcji układów SoC.
Firma Marka Zuckerberga ostatnio nie kojarzy się najlepiej, jeśli chodzi o poszanowanie prywatności. Pojawienie się okularów AR może wywołać kolejną falę debaty o przetwarzaniu danych użytkowników. Skoro to właśnie wątek prywatności okazał się jednym z gwoździ do trumny Google Glass, pytanie – jak poradzi sobie z tym Facebook? | CHIP