Według Mozilli, główną przyczyną opracowania przeglądarki Firefox Reality było rozszerzenie wsparcia dla rzeczywistości mieszanej i VR poza smartfony, tablety czy komputery PC. Firefox Reality to przeglądarka obsługująca zarówno wspomniany WebVR jak i A-Frame, specjalny framework umożliwiający budowanie rozwiązań AR i VR dla gogli Vive, Rift, Daydream, GearVR itp.
WebVR to wieloplatformowy standard umożliwiający udostępnianie projektów VR w dowolnej przeglądarce i współpracujący z WebGL, co ma pozwolić na tworzenie wizualnie interesujących wirtualnych środowisk. Dzięki Firefox Reality, WebVR staje się technologią dostępną również dla samodzielnie działających gogli VR.
Mozilla wskazuje na kilka zalet takiego rozwiązania. Po pierwsze jest to jedyna wieloplatformowa przeglądarka WWW, która została zaprojektowana specjalnie dla rzeczywistości mieszanej, dzięki temu jest wolna od wad rozwiązań zamkniętych tylko do określonego typu urządzeń. Po drugie Firefox Reality ma być równie wydajny co Firefox Quantum. Trzecia wskazywana przez Mozillę zaleta to lepsza możliwość ochrony prywatności użytkowników AR i VR. Jak taka ochrona miałaby wyglądać? Jak przyznają twórcy przeglądarki Firefox Reality, na razie brak sformalizowanych reguł dla świata VR i rzeczywistości mieszanej.
Choć Mozilla formalnie ogłosiła nową przeglądarkę dedykowaną rozwiązaniom AR i VR, to sama przeglądarka nie jest jeszcze dostępna publicznie. Zademonstrowano jedynie jej działanie w goglach HTC Vive Focus. | CHIP