Szczególnie dobrym wynikiem chińska firma może pochwalić się w działalności konsumenckiej. W ubiegłym roku Huawei dostarczyło na światowe rynki 153 miliony smartfonów (marek Huawei i Honor). Przychody w tym segmencie wyniosły 237,2 mld CNY (ok. 129,5 mld zł), co stanowi aż 31,9-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
Jeszcze lepszym wzrostem (choć mniejszą wartością bezwzględną przychodów) może się pochwalić grupa Huawei Enterprise, która w chińskiej firmie odpowiada za innowacje z zakresu Big Data, centrów danych, sieci rozległych, internetu rzeczy czy przetwarzania danych w chmurze. W ubiegłym roku ten zakres działalności chińskiego giganta wygenerował 54,9 mld CNY (ok. 30 mld zł) rocznego przychodu, co było wynikiem aż o 35,1 procenta lepszym w porównaniu z rokiem 2016. Jak widać Huawei, mimo blokad rynkowych wprowadzanych na rynku amerykańskim przez administrację Donalda Trumpa radzi sobie bardzo dobrze na światowych rynkach, jednak duża w tym zasługa coraz bogatszej gospodarki samych Chin.
Wszystkie dane liczbowe CNY w niniejszej informacji zostały przeliczone na zł wg średniego kursu z dn. 3 kwietnia 2018 roku. Wskaźniki wzrostu bazują na oryginalnych danych liczbowych w walucie chińskiej (CNY – chiński juan). Zainteresowanych pełną publikacją na temat osiągniętych wyników finansowych Huawei odsyłam do stosownego raportu rocznego. | CHIP