https://www.youtube.com/watch?v=vDlvFymy6mQ
Prace Huawei są zbieżne z trendami technologicznymi określonymi wcześniej w tym roku przez analityków Gartnera. Ich zdaniem sztuczne inteligencje zyskają niebawem zdolność wykrywania nastrojów ludzi, a tym samym będą mogły udzielać znacznie bardziej precyzyjnych, spersonalizowanych odpowiedzi na zapytania. Według Annette Zimmerman, wiceprezes Gartnera: “do 2022 roku twoje osobiste urządzenie będzie wiedzieć więcej o twoim stanie emocjonalnym niż najbliższa rodzina”. Dzięki umiejętności czytania wyrazu twarzy, analizowania głosu i zachowania użytkownika, wirtualni asystenci będą mogli zrozumieć kontekst otrzymywanych poleceń i udzielić odpowiedzi, która jest bardziej zgodna z emocjami użytkownika.
Według Gartnera, wirtualni asystenci z umiejętnością czytania emocji przydadzą się w samochodach i służbie zdrowia. Samochody wyposażone w cyfrowego asystenta rozpoznającego emocje kierowcy, będą w stanie rozpoznać, czy jest on zmęczony, zestresowany, zły lub sfrustrowany. Pozwoli to kontrolować samochód w sposób, który sprawi, że jazda będzie bezpieczniejsza. Z kolei w opiece zdrowotnej wirtualny asystent odczytujący emocje może monitorować stan zdrowia psychicznego pacjenta 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, a także błyskawicznie ostrzeże opiekunów i personel medyczny, jeśli zostanie wykryty problem.
Od strony sprzętowej Huawei już jest wstępnie przygotowany do zaawansowanych algorytmów AI. Najnowszy chipset Kirin 970 obecny w nowych Huawei P20 i P20 Pro zawiera specjalną jednostkę NPU (Neural Processing Unit) wspomagającą obliczenia związane ze sztuczną inteligencją. Choć asystent pomagający w rozmowie może się niektórym wydać zbędny, to potencjał tej technologii jest bardzo duży. Obecnie depresja jest w praktyce chorobą cywilizacyjną, być może dzięki podobnym rozwiązaniom, uda się nieco ograniczyć jej skalę oddziaływania. | CHIP