Za logistykę odpowiada póki co DHL, który od dwóch lat współpracuje już ze Swipboxem. Niewykluczone, że z czasem przyłączą się także inne firmy kurierskiej. Według ustaleń Rzeczpospolitej, nawiązaniem współpracy jest zainteresowana także Poczta Polska.
Docelowo w naszym kraju Biedronka zamierza postawić 2 tysiące takich maszyn. Może to zagrozić monopolowi InPostu na rynku paczkomatowych przesyłek, który jednak póki co wydaje się nie przejmować konkurencją. Firma skupia się obecnie na rozszerzeniu swojej sieci o mniejsze miejscowości. Niewykluczone, że o sukcesie tej formy obsługi zadecyduje cena. Biedronka nie zdradziła jeszcze cennika, ale nie powinniśmy długo czekać na takie informacje. Już 16 maja zostanie otwarty pierwszy paczkomat w Biedronce w Katowicach.
W Polsce klienci najczęściej wybierają opcję kuriera (70-90% klientów). Z paczkomatów korzysta niewiele, około 8% klientów. Na tym polu lepiej radzi sobie Estonia, gdzie 80% osób robiących zakupy w sieci wybiera właśnie tę formę dostawy towaru. Decyzja Jeronimo Martins o postawieniu w Biedronkach paczkomatów może zmienić nieco tę sytuację ze względu na liczbę sklepów. | CHIP