Przedstawiciele Bethesdy natychmiast przyjrzeli się “Westworld” i po dokładnej analizie znaleźli w niej nie tylko tak oczywiste i rzucające się w oczy podobieństwa, takie jak styl grafiki, animacja postaci czy mechanikę, ale nawet te same błędy, z którymi borykał się “Fallout Shelter” w dniu premiery. Developer nabrał więc podejrzenia, że studio wykorzystało źródłowy kod swojego pierwszego hitu do stworzenia gry zleconej przez inną firmę.
Zarówno Warner Bros, jak i Behavior Interactive zostały posądzone o umyślne naruszenie praw autorskich, stosowanie nieuczciwych praktyk biznesowych i wykorzystanie tajemnic przedsiębiorstwa, dzięki którym produkcja gry “Westworld” została zrealizowana szybciej i taniej. Bethesda domaga się natychmiastowego zdjęcia aplikacji ze sklepów i odszkodowania finansowego.
Obie gry mają charakter symulacyjny. W “Fallout Shelter” gracz rozbudowuje schron i zarządza nim przydzielając do niego robotników, natomiast w “Westworld” użytkownik staje się nadzorcą parku Delos, w którym androidy zapewniają gościom rozrywkę. Obie produkcje są oparte na tym samym modelu biznesowym – można grać w nie bezpłatnie z opcjonalnymi mikropłatnościami. Warto odnotować, że “mikro” wcale nie znaczy “niewiele” – najdroższe elementy gry kosztują w obu przypadkach ponad 450 zł. | CHIP