A jak tunel Boring Company wypada pod kątem ekonomii? Przejażdżka z centrum na lotnisko ma kosztować 20-25 dolarów (około 73-90 zł). Dla porównania to o połowę mniej niż za tę samą trasę zażyczyłaby sobie taksówka ale czterokrotnie więcej niż kosztuje obecnie bilet autobusowy. Koszty samej budowy szacuje się natomiast na około miliard dolarów. Choć wydaje się to dużą sumą pieniędzy, w przeliczeniu na jedną milę firma wyda 55 milionów dolarów. Jest to znacznie mniej niż pochłonęła budowa jakiejkolwiek innej podziemnej sieci transportu w USA (przykładowo jedna mila metra w Los Angeles kosztowała 800 milionów dolarów). Boring Company zamierza wyłożyć na inwestycję z własnej kieszeni, natomiast w zamian za to, otrzymywać będzie cały dochód z przewozu osób i marketingu.
Podczas konferencji, na której ogłoszono powyższe wiadomości Boring Company zaprezentowało krótki film przedstawiający Model X poruszającego się w jednej z ukończonych części tunelu. Wizja, którą Elon Musk pokazał światu w czerwcu ubiegłego roku doczekała się tym samym urzeczywistnienia.
Tunel pod Chicago nie będzie pierwszą konstrukcją Boring Company. Firma wybudowała niewielki odcinek pod parkingiem przy swojej siedzibie oraz 3,2-kilometrowy tunel pod Los Angeles. Ten drugi nie jest jeszcze używany komercyjnie, gdyż czeka na otrzymanie odpowiednich atestów. | CHIP