Facebook is working on "Your Time on Facebook" which could help users to manage their time spent on Facebook app.
Instagram is also working on helping users to improve their digital wellbeing: https://t.co/y38mV3RtqB
as previously spotted: https://t.co/D26M9RuSxG pic.twitter.com/YqSyH0fpII
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) June 22, 2018
Na początku czerwca takie samo narzędzie odkryto w mobilnej wersji Instagrama. Wówczas współtwórca portalu, Kevin Systrom, przyznał, że istotnie jest to funkcja, która zostanie udostępniona użytkownikom po okresie testowym – Pojęcie tego jak czas spędzony online wpływa na ludzi jest bardzo ważne. To na firmach spoczywa obowiązek dostarczania takiej wiedzy. Chcemy być częścią tego rozwiązania. Poważnie podchodzę do tej odpowiedzialności. Wciąż nie wiadomo jednak kiedy narzędzia zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom.
W ubiegłym roku Facebook wprowadził zmiany w algorytmie działania News Feeda, by ograniczał on wyświetlanie viralowych materiałów wideo o niskiej jakości. Doprowadziło to do pierwszego w historii spadku popularności serwisu w Ameryce Północnej – czas spędzony w portalu zmalał o około 50 milionów godzin dziennie.
Warto zauważyć, że Facebook nie jest jedynym przedsiębiorstwem, które nagle zaczęło dbać o zachowanie zdrowego rozsądku w korzystaniu z własnych aplikacji. Na tegorocznej konferencji Google I/O zaprezentowano funkcję Androida P, która analizuje czas spędzany na różnych aktywnościach związanych ze smartfonem i która również pozwoli na wyświetlanie stosownych ostrzeżeń. Taki sam monitoring otrzyma najnowsza wersja systemu iOS. | CHIP