Warto podkreślić, że w trakcie tegorocznych Igrzysk Azjatyckich, które odbędą się na przełomie sierpnia i września rozegrają się także turnieje w “Hearthstone”, “League of Legends”, “Starcraft II”, a nawet w mobilną grę “Clash Royale”. Zdaniem Jarosława Śmietany, menadżera drużyny AGO Esports, z którym mieliśmy okazję przeprowadzić wcześniej wywiad, to nie e-sport potrzebuje Igrzysk Olimpijskich, ale odwrotnie – Nam nie zależy na tym, aby e-sport znalazł się na Igrzyskach Olimpijskich. Uważam, że to sport potrzebuje e-sportu. E-sport jest na tyle medialny, że broni się sam biorąc pod uwagę, że grupa odbiorców jest z każdym rokiem większa. Nasi wierni widzowie dorastają, pojawiają się młodsi kibice, czyli ta grupa się rozszerza. To już nie jest przedział 15-22 jak było jeszcze kilka lat temu. W tym momencie to już jest 13-35.
Międzynarodowy Komitet Olimpijski organizuje forum poświęcone e-sportowi
21 lipca w Lozannie odbędzie się pierwsze forum poświęcone e-sportowi w kontekście igrzysk olimpijskich. W trakcie wydarzenia przedstawiciele Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i członkowie Global Association of International Sports Federations wysłuchają ekspertów z dziedziny cybersportu takich jak m.in. John Bonini z Intela, Nocolo Lauren z Riot Games, Justin Dellario z Twitcha i Mike Morhaime z Blizzarda. Celem spotkania jest przedyskutowanie możliwości wzajemnej współpracy. Czy to oznacza, że pewnego dnia na olimpiadzie zobaczymy dyscypliny e-sportowe? Bardzo możliwe. Organizacje olimpijskie od pewnego czasu krążą wokół tego tematu. W lutym tego roku MKO nawiązało partnerstwo z Intelem i ESL czego efektem był turniej przedolimpijski w “Starcrafta II”.27.06.2018|Przeczytasz w 1 minutę