Jednym z efektów podpisanego porozumienia jest decyzja o stworzeniu auta elektrycznego dla Poczty Polskiej. Wymagania są specyficzne, a liczebność floty z góry znana, co ułatwia w pewnym stopniu zadanie opracowania pojazdów. Zresztą podjęto już w tym kierunku pewne działania. Według słów prezesa Sypniewskiego testy dziewięciu modeli oferowanych przez polskich producentów, bądź producentów działających na naszym rynku rozpoczęły się już w kwietniu. Testowano auta marek: Renault, Nissan, Zeppelin Goupil, Melex, Citroen, Peugeot i KOMEL (konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych).
Poczta Polska obecnie dysponuje flotą liczącą ok. 5 tys. pojazdów różnych typów i o różnej ładowności. Obecnie auta państwowego operatora zużywają rocznie ok. 23 mln litrów paliwa. Budżet NCBR przeznaczony na rozwój elektromobilności nie jest na razie znany. Izabela Żmudka, zastępca dyrektora NCBR zaznaczyła jedynie, że będzie to kwota adekwatna, wystarczająca aby zrealizować pomysły. Na koniec warto dodać, że samochody elektryczne wykorzystuje już m.in. Royal Mail w Wielkiej Brytanii, Deutsche Post DHL w Niemczech oraz Grupa La Poste we Francji. A co wy myślicie o pomyśle wymiany floty pocztowej na auta elektryczne? | CHIP