Pod dobrą zabawą i pokazem możliwości OpenAI kryje się jednak coś bardziej przydatnego, niż tylko stworzenie zespołu złożonego z wirtualnych bytów. Wyniki z tego starcia pozwolą usprawnić SI także w bardziej realnych zastosowaniach takich jak transport publiczny, skuteczniejsze diagnozowanie chorób, czy praca nad bezpieczniejszymi autonomicznymi pojazdami. Oczywiście, SI ma pewne ograniczenia. Aby rozgrywka była uczciwa, boty mogą wykonywać jedynie 170 akcji na minutę, czyli tyle ile zawodowi gracze. Przewagą botów będzie czas reakcji, który ustalono na 80 milisekund, czyli nieco ponad dwa razy szybszy niż ludzki. Każdy z botów co 80 sekund podejmuje decyzje w oparciu o sytuację na polu bitwy. Do przeanalizowania ma około 20 tysięcy zmiennych, co jest dużym wyzwaniem, nawet dla SI.
The International to jeden z największych turniejów e-sportowych na świecie. Drużyny rozgrywają mecze w grę “Dota 2” i walczą o wielomilionowe nagrody. W zeszłym roku pula nagród wyniosła równowartość prawie 92 milionów złotych (24,7 miliona dolarów). Zwycięzcy turnieju, drużyna Team Liquid otrzymała ponad 40 milionów złotych (10,8 miliona dolarów). Większość z tej kwoty pochodzi ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów w grze. Wydawca “Dota 2”, firma Valve, sprzedaje specjalne pakiety, tzw. Battle Pass z dodatkową zawartością w grze. Są to m.in. skórki i efekty w grze, a także wirtualny przewodnik po turnieju The International z drabinkami i możliwością typowania meczów. 25 procent ze sprzedaży trafia do puli nagród. Do tej pory na tegoroczny The International zebrano już ponad 15,5 miliona dolarów (około 57 milionów złotych). Jednym z przystanków przed wydarzeniem był zorganizowany pod koniec lutego turniej ESL One w Katowicach. | CHIP